środa, 27 sierpnia 2008

Focaccia



Trochę po włosku, trochę po grecku.

Dzisiaj moje smaki kierują się w stronę kuchni włoskiej.
Focaccia z serem feta będzie pogromcą naszego głodu.
Każda włoska rodzina ma swój przepis na to pieczywo.
Przepis zapożyczyłam od pewnego Włocha, ale o mamma mia, musiałam sama dochodzić do tego ile jakich składników bo w innym przypadku wyszedł by z tego mizerny spalony placek.

Składniki:

300 g mąki
250 g sera feta
3 łyżki oliwy z oliwek
½ łyżeczki soli
½ szklanki letniej wody
1 łyżeczka drożdży instant (płaska)


Przygotowanie:

Mąkę, sól, drożdże, wodę oraz oliwę z oliwek łączymy i wyrabiamy aż powstanie gładkie ciasto.
Z ciasta tworzymy kulę i odstawiamy na 30 min. w ciepłe miejsce.
Po tym czasie dzielimy kulę na dwie równe części. Każdą część rozwałkowujemy cieniutko.
Pierwszą wkładamy na spód formy (ja robię focaccię w formie do tarty o średnicy 24 cm). Nakładamy ser feta i przykrywamy drugą rozwałkowaną częścią ciasta, a następnie leciutko nakłuwamy widelcem. Nagrzewamy piekarnik do 200 stopni i pieczemy 35 min aż góra się zarumieni.

Ja zrobiłam dodatkowo prostą sałatkę, którą bardzo lubię

Zielona sałatka:

kilka liści sałaty lodowej (lubię kiedy jest wymyta wcześniej i wsadzona do lodówki wtedy staje się jeszcze bardziej chrupka)
1 ogórek zielony
oliwki (w zalewie czosnkowo-cytrynowej)
zielona pietruszka

Jak większość sałatek układam ją warstwami i nawet nie mieszam (mieszanie wszystkiego w jednolitą masę jest typowe dla tych, którzy żyją przyzwyczajeniami sałatek z majonezem).
Całość polewam oliwą z oliwek oraz doprawiam do smaku sokiem z cytryny.
Posted by Picasa

1 komentarz:

magdalena pisze...

mniam mniam, wiem bo znowu wprosiłam się na kolację ;)

Fundacja Anny Dymnej „Mimo Wszystko”
Website counter

Nasze e-Książki
Foodle.pl
Blog jest mojego autorstwa i podlega prawu autorskiemu.

USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych

Art. 115. 1. Kto przywłaszcza sobie autorstwo albo wprowadza w błąd co do autorstwa całości lub części cudzego utworu albo artystycznego wykonania, podlega karze pozbawienia wolności do lat 2, ograniczenia wolności albo grzywny.