czwartek, 19 lutego 2009

Muffinki z parmezanem i oliwkami


Wytrawne muffinki z parmezanem i oliwkami

Co prawda nie brałam udziału w Muffinkowej sobocie organizowanej przez poswix na durszlaku, ale muszę przyznać, że ciastka te od jakiegoś czasu dość często goszczą na naszym stole. Dotychczas piekłam je tylko na słodko lecz dziś miałam ochotę zaszaleć ;-) bardziej wytrawnie. Pomysł zaczerpnęłam z blogu Karolki ( http://przysmakikarolki.blogspot.com/ ).


Składniki:

375g maki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
40g tartego parmezanu
1 łyżeczka soli
2 jajka
250 ml mleka
125 g masła
175g pokrojonych oliwek – użyła po połowie czarnych i zielonych


Przygotowanie:

Nagrzewamy piekarnik do 200°C. Na patelni lub w garnku topimy masło i odstawiamy do ostygnięcia. W mikserze mieszamy mąkę, starty parmezan, proszek do pieczenia oraz sól. W osobnej misce mieszamy jajka, mleko i przestudzone masło. Oliwki siekamy dość drobno. Na wolnych obrotach miksera wlewamy do suchej masy pomieszane mokre składniki i czekamy aż się połączą. Następnie wsypujemy posiekane oliwki i mieszamy jeszcze ok. 20-30 sekund. Nakładamy tak powstałe ciasto do foremek i pieczemy przez ok. 20 minut.
Polecam CafePodróż :-)

2 komentarze:

asieja pisze...

wyglądają pysznie
nigdy jeszcze nie robiłam muffinek nie na słodko
ale już mi chodził po głowie jakiś pomysł, aby dodac do nich oliwki
a czy parmezan można czymś zastąpic?
czy wtedy stracą na smaku?
:-)

CafePodróż pisze...

Witam,
moim zdaniem parmezan mozna spokojnie zastąpić jakimś innym serem o podobnej konsystencji. Nadaje on muffinkom bardzo charakterystyczny smak i bez niego z pewnością to już nie byłoby to samo :-)

Fundacja Anny Dymnej „Mimo Wszystko”
Website counter

Nasze e-Książki
Foodle.pl
Blog jest mojego autorstwa i podlega prawu autorskiemu.

USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych

Art. 115. 1. Kto przywłaszcza sobie autorstwo albo wprowadza w błąd co do autorstwa całości lub części cudzego utworu albo artystycznego wykonania, podlega karze pozbawienia wolności do lat 2, ograniczenia wolności albo grzywny.