czwartek, 15 stycznia 2009

Zupa na groszku z puszki


Zupa na groszku z puszki

To zupa, którą uwielbia mój mąż. Jest śmiesznie prosta i należy do tych przepisów, z których często korzystają kulinarne lenie. Poza leniuchami, zapracowani również będą zadowoleni ;-) Myślę, że na festiwalu zup znajdzie swoich amatorów.


Składniki:

1 kostka rosołowa
1 puszka groszku
2 średnie marchewki
4 średnie ziemniaki
3 łyżki śmietany 18%


Przygotowanie:

Kostkę rosołową rozpuścić w wodzie wg przepisu zamieszczonego na opakowaniu. Do gotującej się wody wrzucić obraną i pokrojoną w talarki marchewkę. Groszek przelać do garnka bez odlewania zalewy. Obrane ziemniaki pokroić w kostkę i wrzucić do garnka.
Wszystko gotować, aż ziemniaki i marchewka zmiękną. Doprawić pieprzem i solą do smaku.
Zabielić śmietaną i cieszyć się z szybkiej zupki ;-)

Smacznego!
U mnie ta zupa znika od razu ;-) ale ja mam w domu Łasucha ;-)

5 komentarzy:

magdalena pisze...

obiecuję sobie,ze zjem ją jeszcze w tym tygodniu :)

CafePodróż pisze...

Bardzo się cieszę :-) Czekam na opinie ;-)

magdalena pisze...

łatwa, szybka i bardzo smaczna, dziękuję za przepis :)

Unknown pisze...

właśnie czegoś takiego szukam i dokładnie te warzywa mam w lodówce,pozdrawiam hej!

Ouzaru pisze...

Zrobiłam i zupa wyszła wspaniała, ale nie byłabym sobą, gdybym czegoś nie zmieniła ;-)

Moja propozycja jest taka, by ugotowaną zupę zmiksować na krem i dodać do niej jeszcze jedną puszkę groszku (tym razem samego). Całość trzymać na wolnym ogniu jeszcze przez kilka minut. Taki krem z groszku (z groszkiem :D) świetnie się komponuje z plackami ziemniaczanymi. Mąż oczywiście kręcił nosem, kiedy zmiksowałam i stwierdził, że jak w zupie nie pływają ziemniaki, to to już nie jest zupa... ale tylko spróbował i skończyło się na dokładkach ;-) Cały garnek zniknął do obiadu, a miał to być tylko dodatek.

Pozdrawiam :-)

Fundacja Anny Dymnej „Mimo Wszystko”
Website counter

Nasze e-Książki
Foodle.pl
Blog jest mojego autorstwa i podlega prawu autorskiemu.

USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych

Art. 115. 1. Kto przywłaszcza sobie autorstwo albo wprowadza w błąd co do autorstwa całości lub części cudzego utworu albo artystycznego wykonania, podlega karze pozbawienia wolności do lat 2, ograniczenia wolności albo grzywny.