środa, 8 października 2008

Ciasteczka migdałowe



Paczka migdałów leżała spokojnie w kuchni. Niby nic, a jednak każdego dnia ginęły z niej migdały. Kto mógł je zjeść? Kiedy usłyszałam hałas i szelest worka, zobaczyłam Łasucha, który pozbawia mnie zapasów. Przegoniłam go z kuchni i schowałam, żeby następnego dnia zrobić ciastka migdałowe rodem z Włoch :-)
Tak! to nie bajka, to prawda! Łasuch istnieje naprawdę. Przekonałam się, że najmniejsze Łasuszki lubią migdałowe ciasteczka tak jak ten dorosły.

Mam nadzieje, że Waszej rodzinie również zasmakują.

Składniki :

340 g migdałów
2 jajka
200 g drobnego cukru kryształ ( ja przetarłam cukier przez sitko)
100 g cukru pudru do obtoczenia
½ łyżki kakao
1 ½ łyżki olejku migdałowego, ja dodałam portugalskiego likieru migdałowego *
powidła śliwkowe mojego Łasucha


Przygotowanie:

Migdały namoczyć we wrzątku i obrać z skórki. Ja nie obierałam, ale można też kupić obrane.
Migdały zmieliłam tak, że powstała z nich migdałowa mąka.
Wymieszałam migdały z cukrem i kakao. Dodałam jajka oraz likier, a następnie wszystko zmiksowałam. Tak powstała masa, z której zrobiłam ciastka.
Z przepisu powinno wyjść ok. 30 ciastek, ale u mnie różnie bywa i jeśli nie lepię małych kulek (czyli ok. 3-4 cm) ciastek wychodzi mniej.
Piekarnik należy wcześniej nagrzać do 180 stopni, a blachę wyłożyć papierem do pieczenia.
Formujemy kulki, a w nich robimy dziurkę palcem (uwaga nie na wylot, raczej taką jak w klusce śląskiej). Ciastka pieczemy 10 minut w dolnej części piekarnika, po czym przekładamy na środek piekarnika i pieczemy następne 5 minut.
Podczas pieczenia podgrzewam powidła śliwkowe w rondelku, ale tak na prawdę może być jakiś kwaskowy dżem np. porzeczkowy.
Po upieczeniu ciastka studzimy najpierw kilka minut na blasze, a później na siatce. Na koniec w wypełniamy dziurki delikatnie podgrzanymi powidłami.

Smacznego!

Idę szukać Łasucha ;-)

Uwaga! *

Z informacji pochodzących od czytelników :-) odnośnie olejku migdałowego wystarczy tylko kilka kropel. Jeśli pieczecie ciastka używając likieru migdałowego proporcje zostają takie jak w przepisie.Należy uważać również na piekarnik gazowy ja piekę w elektrycznym z termoobiegiem.

Posted by Picasa

Brak komentarzy:

Fundacja Anny Dymnej „Mimo Wszystko”
Website counter

Nasze e-Książki
Foodle.pl
Blog jest mojego autorstwa i podlega prawu autorskiemu.

USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych

Art. 115. 1. Kto przywłaszcza sobie autorstwo albo wprowadza w błąd co do autorstwa całości lub części cudzego utworu albo artystycznego wykonania, podlega karze pozbawienia wolności do lat 2, ograniczenia wolności albo grzywny.