niedziela, 1 marca 2009

Tarta z owocami


Zostałam poproszona o podanie przepisu na tratę, którą robiłam w lipcu ;-)
Przyznam się szczerze, że pomysł podpatrzyłam wtedy na Kwestii Smaku, chociaż trochę go zmodyfikowałam.
Ponieważ wiem, że jest ktoś :-) komu bardzo zależy na tym przepisie postanowiłam go zamieścić razem ze zdjęciem, które wtedy zrobiłam.
Zapraszam do wypróbowania i życzę smacznego!


Składniki ciasta:

290 g mąki
3/4 łyżeczki soli
175 g zimnego masła, pokrojonego w kostkę
5 - 6 łyżek zimnej wody
1 jajko, roztrzepane z 1 łyżką wody, na glazurę


Nadzienie :

½ opakowania mrożonych śliwek, 1 duże jabłko, 1 banan
sok z 1 cytryny
100 g cukru
3 łyżki mąki kukurydzianej
1/2 łyżeczki cynamonu
30 g masła, pokrojonego w kostkę


Przygotowanie:

Mąkę przesiać do miski, dodać sól i masło. Wyrabiamy ciasto dodając po łyżce wody. Ugniatamy dwie kule, z tym że jedna musi być większa od drugiej. Kule ciasta wsadzamy na pół godziny do lodówki.
Mrożone owoce wcześniej wyciągamy z lodówki i rozmrażamy na sitku tak, żeby puściły wodę .Obieramy ze skórki resztę owoców. Banana i jabłko kroimy w cienkie plastry.
Wyciągamy z lodówki ciasto i rozwałkowujemy je. Większą część władamy najpierw do formy, z drugiej wycinamy nożem listki, które będziemy układać na owocach tak, żeby je przykryć. Owoce łączymy z sokiem z cytryny, a następnie z resztą składników nadzienia i układamy na spodzie.
Wszystko przykrywamy liskami z ciasta i smarujemy roztrzepanym jajkiem.
Przed wsadzeniem ciasta do piekarnika nagrzewamy go do temperatury 220 stopni i pieczemy tratę przez dziesięć minut, później obniżamy temp. do 180 stopni. i pieczemy przez 35-40 minut.
Smacznego!!!!

7 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Tarta wygląda pysznie :). I te listki z ciasta... Cudna tarta :).

Adrijah pisze...

piękna listkowa ozdoba :) a to nadzienie... tyyle dobrego na raz, aż mi ślinka cieknie

asieja pisze...

cudna
pachnie mi tu latem
(-:

Anonimowy pisze...

Wygląda fantastycznie :-) Poproszę kawałek :-) Mniam ;-)

Anonimowy pisze...

pieknie dziękujemy w imieniu proszącej - muminki - tarta jest SUPER !!!!!!!!!!

Tilianara pisze...

Piękna jest ta tarta, i te listki - śliczne :)))

CafePodróż pisze...

Bardzo dziękuję za tyle miłych słów :-) To jest bardzo fajny przepis. Tarta może być z innymi owocami np. z brzoskwiniami.
Przyznam, że robiłam ją też na urodziny - na samym środku można ułożyć z ciasta cyfry i ruszać ze słodkim upominkiem. Pozdrawiam :-)

Fundacja Anny Dymnej „Mimo Wszystko”
Website counter

Nasze e-Książki
Foodle.pl
Blog jest mojego autorstwa i podlega prawu autorskiemu.

USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych

Art. 115. 1. Kto przywłaszcza sobie autorstwo albo wprowadza w błąd co do autorstwa całości lub części cudzego utworu albo artystycznego wykonania, podlega karze pozbawienia wolności do lat 2, ograniczenia wolności albo grzywny.