poniedziałek, 26 stycznia 2009

Makaron z brokułem


Wpadło mi dzisiaj takie danie do głowy. Brokuł jest chyba w naszym domu często traktowany bardzo niesprawiedliwie. Chociaż gotuje zupę brokułową i kilka innych rzeczy, które też postaram się zamieścić na blogu, to dzisiaj wykorzystałam go zupełnie w inny sposób. Dzisiaj brokuł zakochał się w makaronie, a połączył go z nim sos serowy i sezam.


Składniki:
1 mały brokuł
60 g makaronu
2 czubate łyżki śmietany 18% (na 1 porcję)
60 g ulubionego sera żółtego (na 1 porcję)
3 łyżeczki sezamu (na 1 porcję)
1 łyżeczka masła (na 1 porcję)
sól do smaku


Przygotowanie:
Gotujemy brokuł (myślę że jeden duży wystarczy do przygotowania dania dla 2 osób). Gotujemy nasz ulubiony makaron al dente. W garnuszku podgrzewamy śmietanę, masło, tarty ser żółty mieszając do uzyskanie konsystencji kisielu. Na patelni prażymy na małym ogniu ziarna sezamu ok. 4 min.
Układamy na talerzu różyczki brokułu, a w środku kładziemy makaron – taka moja wersja artystyczna ;-) Makaron doprawiam sosem, wszystko posypujemy sezamem. Możemy też posypać serem żółtym i smacznego!

4 komentarze:

Agata Chmielewska (Kurczak) pisze...

o tak, makaron z brokułem to jest coś co bardzo lubię :)

CafePodróż pisze...

Odwiedziłam bloga i widzę, że brokuł króluje ;-)Moje danie to również eksperyment, ale teraz w tej formie pojawi się częściej.
Pozdrawiam

asieja pisze...

brokuł i ser brzmi pysznie (-:

CafePodróż pisze...

Jeszcze lepiej smakuje :-)

Fundacja Anny Dymnej „Mimo Wszystko”
Website counter

Nasze e-Książki
Foodle.pl
Blog jest mojego autorstwa i podlega prawu autorskiemu.

USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych

Art. 115. 1. Kto przywłaszcza sobie autorstwo albo wprowadza w błąd co do autorstwa całości lub części cudzego utworu albo artystycznego wykonania, podlega karze pozbawienia wolności do lat 2, ograniczenia wolności albo grzywny.