wtorek, 23 września 2008

Pudding ryżowy



Właśnie jestem przeziębiona i przypomniałam sobie jak to przyjemnie było kiedy byłam mała, a przeziębienie powodowało, że człowiek mógł dostać od dziadków nawet gwiazdkę z nieba po to tylko, żeby dzielnie znosić chorobę.
Chociaż mój mąż dobrze się mną zajmuje J i mogę leżeć pod kocem to jednak korciło mnie, żeby zrobić coś słodkiego i wejść ponownie pod koc.
W kuchni pachniało powidłami śliwkowymi, które smażył mój mąż i ten kwaskowaty smak sprawił, że zrobiłam cytrynowy pudding ryżowy.

Składniki:

2 cytryny
1 l mleka
250 g krótkoziarnistego ryżu
100 g cukru pudru
1 laska wanilii, połamana (może być łyżeczka cukru z prawdziwą wanilią)
szczypta soli
4 łyżki serka mascarpone lub 130 ml. śmietanki 36%

Przygotowanie:

Ryż z mlekiem doprowadzić do wrzenia, po czym zmniejszyć ogień.
Zetrzeć skórkę z cytryn.
Do mleka dodać cukier puder i wanilię.
Dodać otartą skórkę z cytryn i wyciśnięty z nich sok.
Gotować ok. 30 min, aż pudding będzie gęsty.
Na koniec dodać serek mascarpone i wmieszać.
Można podawać ciepły lub schłodzony.
Jeśli jest byt gęsty można delikatnie podlać mlekiem.

Smacznego!!!

2 komentarze:

magdalena pisze...

Życzę szybkiego powrotu do zdrowia :) Ten pudding musi być pyszny ....

CafePodróż pisze...

Zapraszam na pudding ;-)

Fundacja Anny Dymnej „Mimo Wszystko”
Website counter

Nasze e-Książki
Foodle.pl
Blog jest mojego autorstwa i podlega prawu autorskiemu.

USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych

Art. 115. 1. Kto przywłaszcza sobie autorstwo albo wprowadza w błąd co do autorstwa całości lub części cudzego utworu albo artystycznego wykonania, podlega karze pozbawienia wolności do lat 2, ograniczenia wolności albo grzywny.