sobota, 18 października 2008

Kopytka


Kopytka Babci Jasi

Były już przepisy, przy okazji których wspominałam o kopytkach. Przyszedł czas na te właśnie kluski, a poza tym dotarła do mnie prośba o podanie przepisu. Z nam kilka wersji, które jak to zwykle przy tradycyjnych daniach różnią się drobnymi szczegółami. Ja postanowiłam tym razem zamieścić przepis Babci mojego męża, bo przecież nie ma jak u Babci. Zawsze można zjeść coś smacznego! Poza tym Dziadkowie mają chyba tą cudowną cechę, że kiedy jeden przestanie już proponować następne smakołyki zaczyna drugi. Tak też jest w tym przypadku, Dziadziuś karmi wszystkich do upadłego ;-)
To naprawdę kochane i niezwykłe osoby ; -)


Składniki :
1 kg ziemniaków
300 g mąki pszennej
1 żółtko
szczypta soli

Ziemniaki ugotować, wystudzić i przecisnąć przez praskę. Do ziemniaków dodać mąkę, żółtko i sól. Wyrobić ciasto, aż będzie gładkie.
Ciasto podzielić na cztery części i następnie formować z niego wałki o średnicy ok. 3 cm.
Kopytka wielkości ok. 2 cm ciąć pod kątem nożem maczanym w zimnej wodzie (ciasto nie będzie się lepić do noża).
Gotować w osolonej wodzie aż wypłyną.

Smacznego!
Posted by Picasa

3 komentarze:

Anonimowy pisze...

Super sprawdzony przepis zawsze wychodzą i doskonale smakują polecam!Smacznego!

Anonimowy pisze...

Super sprawdzony przepis zawsze wychodzą i doskonale smakują polecam!Smacznego!

Anonimowy pisze...

dzisiaj robilem kopytka z w/w przepisu i jedyne co moge napisac to palce lizac

Fundacja Anny Dymnej „Mimo Wszystko”
Website counter

Nasze e-Książki
Foodle.pl
Blog jest mojego autorstwa i podlega prawu autorskiemu.

USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych

Art. 115. 1. Kto przywłaszcza sobie autorstwo albo wprowadza w błąd co do autorstwa całości lub części cudzego utworu albo artystycznego wykonania, podlega karze pozbawienia wolności do lat 2, ograniczenia wolności albo grzywny.